Home  << Week 6

Week 7

Bangkok naar Si Racha, 5 maart

Voor het einde van de vakantie toch nog even naar zee. Omdat we al 2 dagen veel gereisd hebben gekozen voor een bestemming dicht bij Bangkok. Geen zin meer in een bus dus met Grab een taxi besteld die ons binnen 2 uur voor ons hotel aan zee afgezet heeft. Langs de zee naar een pier gelopen waar enkele tempels stonden en waar de ferry naar Si Chang vertrekt.
tempeld
Terug naar het hotel voor het zwembad en zonsondergang bij de zee.
Weer een indiaas restaurant gevonden waar we helemaal alleen, in een vrieskou voordat de airco op verzoek uitging, goed gegeten hebben. Met Grab weer een taxi terug genomen.

Si Racha dag 2, 6 maart

Na een uitgebreid ontbijtbuffet van ei met rijst bij een foodstall met de boot naar Ko Si Chang. Na een kleine drie kwartier kwamen we aan land. Voor het eerst een brommer gehuurd en het eiland verkend.
tempeld boot
Leuk eilandje met zelfst een strand om te snorkelen en vegetarisch eten. Heerlijke Tom Yam op.
eiland snorkelen
Helaas kwamen we twee brommers tegen die vonden dat links rijden alleen voor Engelsen was. Ik moest ze ontwijken en we belandden in de berm tegen Bamboe struiken. Schuldbewust haalden de rechts rijders met veel moeite de brommer weer op de weg. We kwamen er met de schrik vrij . De lol was er vanaf dus direct naar de haven en de boot terug. Voor de rest van de dag zie 5 maart, al hadden we nu een andere wat leukere indiaan.

Si Racha dag 3, 7 maart

Ondanks wat gehavende tenen en enkels vandaag gaan wandelen in een natuurgebied dichtbij. Met de taxi naar her beginpunt waar we 367 traptreden naar boven moesten naar een klein tempeltje. De temperatuur was weer opgelopen naar 34 graden dus we waren na een half uur doorweekt. We moesten naar 300 meter hoogte klimmen en daarna weer terug naar 0 meter. Gelukkig stond er een kraampje met koude drank aan het eindpunt Nog even doorgelopen naar een stuwmeer waar we zowaar een eiburger met friet kregen.
eiland snorkelen
Nog niet moe genoeg weer teruggelopen via een andere route die wat minder steile hellingen had. Veel apen onderweg, vooral aan de buitenkant van het bos. Ze werden zo te zien bijgevoerd omdat er in deze droge periode weinig te eten valt( behalve bij de eetkraampjes) Op de terugweg wat gedronken in een winkeltje, de eigenaar wilde ons wel gratis naar huis brengen. Van dat aanbod hebben we dankbaar gebruik gemaakt.
Wederom gezwommen José dan, en bij het zwembad Chang gedronken. Ze wisten al wat we wilden dus tijd om te verkassen. Later in een Japans restaurant naast het hotel aan de zee gegeten.

Si Racha naar Pattaya, 8 maart

Met de taxi naar Pattaya, klinkt verschrikkelijk maar zin in iets anders en niet te ver weg. Na 1 uur in hotel, maar strikt inchecken om 14:00. Hele strand afgelopen (6 km) en weer terug. Goed geluncht en twee strandstoelen gehuurd. Om 4 uur ingecheckt in het best wel luxe hotel met eigen oprijlaan en 2 zwembaden.
eiland snorkelen
Helaas is er een muziekfestival op het strand met slechte maar wel harde muziek. Toen we later in de avond gingen dineren snapten we de slechte naam van Pattaya. In een klein zijstraatje stonden minstens 60 dames in uniform te wachten op bejaarde mannen. Ik stond niet op hun te wachten dus direct omgekeerd en naar een rustiger straatje met (indiaas) restaurant gegaan. Er zijn hier meer indiase restaurants als thaise.

Pattaya naar Bangkok, 9 maart

Omdat de trein naar Bangkok pas om 16:30 vertrekt kunnen we nog een dagje genieten van Pattaya. Met de Grab taxi naar de Sanctuary of Truth Museum een Tempel helemaal uit hout waar ze al 60 jaar aan het bouwen zijn. Door de grote hoeveelheden toeristen en de toch wat clichematige beelden en houtsnijwerk toch niet heel indrukwekkend.
tempel tempel tempel
Via diverse strandjes teruggelopen naar het hotel. Toen we even op het strand wilden lezen begon hey ineens te regenen. De regen duurde maar 5 minuten maar toch maar naar het hotel terug. Vrij snel konden we met de Grab taxi naar het station. De trein vertrok op tijd.
trein
Ook in Bangkok met Grab vervoer geregeld naar het hotel. Het was inmiddels na zevenen dus tijd om de inwendige mens te bevredigen. In een restaurant vlak bij het hotel, te duur, gegeten en gedronken. Het hotel lijkt in een buurt met veel daklozen te liggen maar we zien morgen wel waar we beland zijn.

Bangkok dag 2, 10 maart

De gemeente Bangkok heeft bedacht dat de straat voor ons hotel waar ons balkon op uitziet dringend vervangen moet worden. Om de automobilisten niet te veel te hinderen worden de werkzaamheden na 11 uur in de avond uitgevoerd. Eerste keer oordoppen gebruikt met niet veel effect. Vandaag andere kamer gevraagd en gekregen die ver weg ligt van de straat. Stad wederom gaan verkennen, nieuwe en ons bekende tempels bekeken.
trein trein
Toevallig kwamen we weer in de buurt van little India, daar de beste lunch van deze vakantie gegeten.
indian
Nog wat meer tempels en na 20 km lopen weer een Chang of twee bij de rivier. Bij een vegetarisch restaurant in de buurt van Khoasan road goed gegeten en nog een afzakkertje bij de locals om de hoek van ons hotel. De buurt is niet zo erg als dat we in eerste instantie dachten.

Bangkok dag 3, 11 maart

Weer heerlijk geslapen weinig gemerkt van de wegwerkzaamheden. Laatste dag in Bangkok , dus weg uit Bangkok. Met de Grab app weer een taxi naar de pier voor een ferry naar een schier eilandje in de rivier. Een half uurtje en een boottochtje verder een heel andere wereld. Groen en rustig , vogels ipv autos. Een paar uur gewandeld nog ijsvogels gezien en de eerste varaan van deze vakantie
trein trein
Terug met de ferry een klaarstaande taxi genomen die in eerste instantie het dubbele van de heenrit wilde. Na veel gezeur ging hij akkoord met de helft. Nog een laatste tempel bekeken en twee Chang bij de Gecko Bar. Naar het hotel op het dakterras en voor de laatste keer naar de indiaan.

Bangkok naar Nijmegen, 12maart

Om 9 uur met de taxi naar het vliegveld. Soepele douane en bagagecontrole. Met alleen handbagage geen inchecken. Half uurtje vertraging daarna 13 uur in het vliegtuig in het donker gevlogen. Direct trein aansluiting en de traditionele chauffeur Jeroen stond ook al te wachten