Home  << Week 3>> Week 5

Week 4

Saigon naar Can Tien, 13 februari

De bus vertrekt pas om 13:15 dus rustig ontbeten en een rondje Saigon gelopen. Blij dat we weg kunnen uit deze te drukke stad in tijden van Tet.
hcmc
Het reisbureau waar we de tickets besteld hebben was op loopafstand. Jongetje van reisbureau was zeer verbaasd dat mensen binnen kwamen die een ticket wilden. Na enige tijd lukte het hem toch om een ticket via WhatsApp te sturen. Zelfs een taxi naar het locale busstation kom hik regelen. Vandaaruit moesten we met een busje naar het echte busstation. Daar vertrok warempel de bus naar Dalat die wij blijkbaar geboekt hadden op tijd. Met enige moeite hebben we de bijrijder aan het verstand gebracht dat we niet naar Dalat willen maar naar Tan Phu. Daar stond een taxi te wachten geregeld door het resort in Can Tien Om 5 uur waren we bij het resort nog geen 200 km van Saigon.
resort resort
Leuk huisje aan de rivier waar we ook gedineerd hebben.

Can Tien dag 2, 14 februari

Vandaag weer eens een lange wandeling gemaakt van 25 km. Eerst de rivier over met een klein bootje.
ferry
Een groot deel over een verhard pad waar ook redelijk wat fietsers en af en toe een transport auto vol minder valide toeristen . Na 5 km werd het al rustiger qua fietsers. Niet veel dieren gezien alleen wat apen hagedissen en vogels.
resort resort
Terug eerst een biertje bij de rivier en daarna een duik in het zwembad( José).
resort

Can Tien dag 3, 15 februari

Een fietsdag. Een afslag genomen waarna we niemand meer tegengekomen zijn. Bleek een route van 45 km te zijn over onverharde paden. Wel heel mooi landschap maar we waren blij dat we een drank kraampje tegen kwamen na 35 km.
resort resort resort
In de tuin van ons 'resort' waren meer vogels te zien als in het park.
resort

Can Tien dag 4, 16 februari

Omdat het hier heerlijk rustig is, behalve een half uurtje karaoke tegen de avond, blijven we nog een dag. Het wordt al bijna routine, ontbijt bij het resort met de boot naar het park, wandelen dit keer op wat rustiger paadjes .
bos bos
Terug en lunchen zwemmen en na het douchen 2 biertjes bij de rivier. Vietnamees eten bij een klein restaurant naast de rivier en om 9 uur als bijna laatste van het resort thuiskomen.

Can Tien naar Dalat, 17 februari

Om 9 uur kwam de taxi aanrijden, de chauffeur bracht ons weer naar de grote weg 24 km verder en zorgde ervoor dat een bus naar Dalat voor ons stopte.
bos bos
Na 4 uur, inclusief pause voor eten kwamen we in Dalat. Eerste indruk was negatief, een stad met alleen maar hotels en een groot meer waar veel Vietnamezen aan het waterfietsen waren in fietsen vermomd als zwaan. Tweede indruk bleef negatief, de kerk bekeken en naar het bekende crazy house gegaan.
bos
Allemaal namaak, zelfs de eifeltoren van Dalat is nep. Alleen het Indiase restaurant was niet nep. Weer in spijkerbroek en trui in de avond de temperatuur daalde tot 14 graden

Dalat naar Nha Trang, 18 februari

Ondanks de aantrekkelijkheid van Dalat toch besloten naar het verschrikkelijke Nha Trang te gaan. Twee plaatsen in een VIP Limousine gereserveerd. Bij het vertrekpunt bleek dat er maar 3 passagiers waren. Dus ruimte genoeg in de luxe bus.
bus bus
De reis ging voorspoedig behalve dat we werden aangehouden door de verkeerspolitie. Na een kwartiertje konden we weer verder. Een hele mooie tocht door de bergen en bossen. De chauffeur zette ons netjes af bij ons hotel gelegen aan de boulevard. De eerste indruk was positief, ondanks talloze toren flats en de vele hotels. Een heel mooi strand met een blauwe zee en terrassen in overvloed. Zelfs cultuur te zien , 4 Cham tempels op loopafstand.
bos bos
José had een onweerstaanbare zin in pizza dus naar een pizzeria gegaan waar ze ook wijn schonken( helaas zeer zure chileense). Gelukkig weer normale temperatuur waardoor we weer op het terras konden dineren.

Nha Trang dag 2, 19 februari

Ondanks de toren flats en de groepen Chinezen en Russen toch nog een nachtje bijgeboekt. Na een zeer uitgebreid ontbijtbuffet onze toeristen plicht vervuld en naar de bekendste pagoda gelopen. Weer een gigantische zittende Buddha en een liggende Buddha.
buds buds
Nog een andere pagoda bezocht maar die was gesloten. Via de oude stad teruggelopen naar het strand. Een kapper vinden die bereid was mij te knippen bleek onbegonnen werk. Later de hele boulevard afgelopen en op het strand gelegen. Zelfs gezwommen in een nieuwe zwembroek.
zee
Op het strand een bia Saigon gedronken en lekker indiaas gegeten.