Home  << Week 2>> Week 4

Week 3

Kep dag 2, 6 februari

Wederom goed ontbijt met stokbrood en gebakken ei. Gaan wandelen in het Nationaal park Kep. De wandeling bestond uit het volgen van een betonnen pad rondom het park. We hadden geluk dat er bijna geen brommers waren. Er waren ook geen dieren te zien behalve wat apen in het begin van de wandeling.
park
Op het einde van de wandeling stond een bord met Google is wrong en een pijl met daaronder Butterfly garden. Na een halfuurtje kwamen we inderdaad bij een vlindertuin uit. Leuk om te zien, verschillende soorten vlinders.
vlinder
Op Guru stond een paadje dat ons terug zou brengen naar het Nationaal park Nu had iemand het plan opgevat een resort te bouwen precies waar het paadje liep. Omdat het resort volledig verlaten was toch de weg nog kunnen vinden.
Terug bij het huisje een tuktuk naar het strand genomen waar we geluncht hebben bij een chinees die we wakker moesten maken om voor ons te koken. Op strand wat gelezen en wederom de zonsondergang aan de zee bekeken onder genot van een biertje. Wat gekletst met de Engelse eigenaar van het resort en gegeten bij zee.

Kep naar Ha Tien, 7 februari

Na het ontbijt met de minibus naar Vietnam. De grenscontroles gingen zonder noemenswaardige problemen. Direct merkten we een groot verschil in cultuur tussen Cambodja en Vietnam. In Cambodia een vriendelijke chauffeur die alles goed uitlegde. In Vietnam stond een gestreste chauffeur te wachten die alleen maar kon commanderen. Voor 12 uur waren we al in Ha Tien. Geld gehaald bij de atm, ingecheckt bij het hotel en een simkaart gekocht. Met handen en voeten een taxi naar een lokale tempel geregeld die in een rots zou moeten liggen. Wel de tempel bereikt maar dat bleek de verkeerde te zijn. De taxi chauffeur sprak geen woord engels dus we zijn maar teruggegaan. Wat gedronken langs de rivier en een rondje stad gelopen naar een pagode.
pagode
José heeft de eerste kerk in Vietnam ontdekt en bezocht. De eerste Hanoi biertjes gedronken op een terras dat zowaar een Engelse menukaart had.
vlinder
Omdat ze vegetarisch eten hadden hier later gaan dineren

Ha Tien naar Phu Quoc, 8 februari

Om 9 uur vertrok de ferry naar Phu Quoc.
ferry
Na anderhalf uur kwamen we al in de haven aan. De taxi aanwijzingen moeten geven hoe hij geen internet had Een half uurtje later bij het 'resort' bestaande uit 5 stenen huisjes met airco en warm water. En dat voor 12 euro. Gauw het gemiste ontbijt bij een restaurant aan de overkant genuttigd. Naar het strand gelopen, geen mooie blauwe zee en niet echt uitnodigend om te gaan zwemmen. Dat hebben we dan ook niet gedaan.
strandy
Phu Quoc is behoorlijk groot ongeveer 50 km lang. Wij zitten ergens aan de midden west kust. Voor de variatie wat gaan wandelen. Leuk strandje gevonden . Om weer wat pittiger te eten een Thais restaurantje in de buurt bezocht.

Phu Quoc dag 2, 9 februari

Vandaag een stranddag. Het is weer stralend blauw en volgens Google is het Nationaal Park vol met militairen en gesloten voor vreedzame buitenlanders. De overige attracties lagen op meer dan 40 km dus maar weer wandelend naar het gisteren ontdekte strandje. Door de blauwe hemel en praktisch geen wind zag het er veel beter uit als gisteren.
strandy strandy
Nog gesnorkeld en behoorlijk wat vis gezien, alleen was het water te troebel om meer dan 50 cm te zien. Geluncht bij een restaurant van een behoorlijk luxe resort. Nog een paar uur kunnen schuilen voor de zon vlakbij offerende Vietnamezen bij een 'heilige' boom. Terug gelopen en in een restaurant alles proberen te regelen voor de reis morgen. De ferry terug boeken ging fout. We konden niet betalen. De hotel man nodigde ons uit voor een biertje met zijn vrienden, waarvan we dankbaar gebruik gemaakt hebben al was het Heineken. Hem opgezadeld met ons boot probleem. In eerste instantie leek het alsof hij ook niets kon betekenen maar na het tweede biertje kreeg ik via WhatsApp twee tickets voor de boot die hij ongemerkt geregeld had. Later toch maar weer naar de Thai voor Diner.

Phu Quoc naar Rach Gia, 10 februari

Snel ontbijt en met de taxi naar de haven. De Ferry vertrok op tijd en ik kon bijna de hele tijd (2,5 uur) op het dek blijven. Rustige boottocht zonder al te veel golven. Het hotel hebben we snel gevonden , eten duurde wat langer. Het eerste, vegetarische , restaurant kwam binnen een minuut met een bordje met rijst. We wachten op de rest van de bestelling maar die waren ze vergeten. Omdat we de rijst niet opgegeten hadden en enigszins geïrriteerd vertrokken hoefden we niets te betalen. Bij het volgende restaurant kwamen ze wel vertellen dat het tweede gerecht op was. Dus maar een maaltijd gedeeld. In de stad zijn niet veel bezienswaardigheden maar wij schijnen de top attractie te zijn. Toeterende autos die de ramen opendoen om hello te roepen, om de twee meter moeten we zwaaien en hello terug zeggen Twee tempels bezocht de een nog meer kitsch als de andere.
tempdy kitsch
Bij de zee lang gezocht naar een biertje gelukkig wel gevonden bij een restaurant op een pier.
strandy
Op de terugweg naar het hotel twee tapbiertjes gedronken en geprobeerd te eten. Drie gerechten besteld waarvan de eerste verrassend snel kwam. Daarna kwam er niets meer onze kant op. Na opnieuw vragen kwam een ander gerecht. Het derde kwam na wederom vragen toen het tweede op was. Vreemd hoe chaotisch en ongecoordineerd alles hier verloopt.

Rach Gia naar Saigon, 11 februari

Om 8 uur werden we opgehaald bij het hotel. Om 9:15 vertrok de bus daadwerkelijk. We hadden een semi sleeper bus die 5 uur over de reis van 120km deed.
bus
In Saigon aangekomen vonden we toevallig busjes die gratis vervoer naar het centrum aanboden. Daar aangekomen konden we lopen naar het hotel. Saigon leek uitgestorven ivm tet. Maar toen we later in de middag richting rivier liepen was het alsof we in India waren. Vooral de miljoenen brommers die weigeren te stoppen en overal rijden waar dat kan zijn even wennen.
brom sky
Verder lijkt het Saigon dat we gezien hebben een moderne stad met veel toren flats en dure winkels . Biertje gedronken bij de rivier en heerlijk indiaas gegeten.

Saigon dag 2, 12 februari

Vandaag sightseeing Saigon. Eerst het Independence Palace, was vroeger een echt palace maar na wat bommetjes van de Vietcong moest het opnieuw gebouwd worden. Niet heel mooi alleen rustige tuin met veel terassen. Daarna na de Notre Dame. Die was gesloten ivm renovatie.
dam
Daarna naar de dierentuin waar de voornaamste attractie de Vietnamezen waren. Heel grote dierentuin met veel dieren, een pretpark een zwembad en een Groot podium waar prachtige dansvoorstellingen waren( vonden de Vietnamezen).
zoom zoo
Heel druk, bijna op elk beschikbaar plekje zaten of lagen mensen te eten. Het historisch museum lag vlak bij dus dat hebben we ook meegenomen. Als laatste een, volgens Lonely Planet, mooie pagode. Wij waren niet onder de indruk, behalve van de mensenmassa.
zoom
Bij een reisbureau een bus ticket voor morgen proberen te regelen maar volgens hun zaten alle bussen de komende 3 dagen vol. Bij een ander bureau wel een ticket kunnen boeken tegen een belachelijke prijs. Lang leve de Tet. Wel nog een leuke voorstelling op straat van een dansende draak. Door Tet is de keuze aan restaurants behoorlijk beperkt dus maar terug naar de Indiaan van gisteren.