Home  >> Week 2

Week 1

Nijmegen naar Bangkok, 23/24 januari

Ruim op tijd met de trein naar Amsterdam, daar op perron 2a wat gedronken in het prachtige grandcafe 1e klas. Op schiphol niet hoeven inchecken en direct door naar douane en controle. Alles verliep redelijk soepel. De vlucht met EVA Airlines ging voorspoedig om half drie stonden we al in de rij voor de douane . Nog een rij bij de taxis en om half vijf waren we bij ons hotel . Weer Chang en een verfrissend zwembad ( het laatste heb ik alleen van horen zeggen).

Wat later langs de rivier gelopen en een tempel bezocht waar de monniken net voor een gigantisch boeddha beeld aan het zingen waren. Toevallig kwamen we bij het grand palace dat gesloten was

Aangezien ik zonodig mijn derde boek wilde uitlezen in het vliegtuig heb ik niet geslapen dus om 9 uur was ik bereid naar het hotel te gaan.

Bangkok dag 2 , 25 januari

Ondanks plannen om vroeg op te staan werden we pas om 10 uur wakker. Goed ontbijtbuffet gehad en daarna na het Nationaal Museum gelopen. Het was veel groter dan we dachten, om alles te zien hadden we wel 4 uur nodig.

Gelukkig hadden ze wel een restaurant zodat we onze eerste pad thai konden nuttigen . Later rustig langs de bekenste bezienswaardigheden gelopen aan aan de rivier een biertje gedronken. In de buurt van het hotel op straat gegeten en weer op tijd terug naar het hotel.

Bangkok dag 3 , 26 januari

Om 8 uur opgestaan goed ontbeten en op weg naar Wat Pho. Het is gelukkig nog behoorlijk rustig als we aankomen. Zelfs bij de reclining buddha van 46 meter stond geen rij.

Verder weer honderden Buddhas en mooie bouwwerken. Na deze overdaad richting China Town gelopen. Onderweg kwamen we India Town tegen, een wijk vol Indiase winkels en restaurants. Op een terras op de eerste verdieping met overzicht op een van de vele kanalen Bryani en Tali gegeten.

Na nog een overdaad aan tempels terug met de boot. In de buurt van het hotel gedronken en gegeten ( eindelijk weer een Tom Yam). Na een kritische test kwam Chang toch als beste uit de bus

Bangkok naar Siem Reap , 27 januari

Als eerste bij het ontbijt om kwart voor zeven. De bus vertrok op tijd.

De douane van Cambodja had een half uurtje nodig om ons door te laten. De bus was al de grens overgestoken en stond op ons te wachten. Helaas mocht een met de bus meereizende afrikaan het land niet binnen .

Om 4 uur kwamen we in Siem Reap aan. Het hotel was niet beschikbaar dus we werden naar een ander hotel gebracht. José kon weer lekker zwemmen terwijl ik de plaatselijke bieren kon testen. Later goed gegeten in de stad.

Siem Reap dag 2 , 28 januari

Na ontbijt weer terug naar oorspronkelijk hotel. Kamer was nog niet klaar dus bagage achtergelaten en mountain bikes gehuurd. Richting Angkor gefietst via onverharde paadjes, na 5km kwamen we bij een controle post. Daar kregen we te horen dat we terug moesten om te betalen. Het enige ticketbureau ligt natuurlijk niet in de buurt van Angkor. Na 4 km terug gefietst te hebben mochten we 144 dollar betalen voor een 7 daagse pas ( wel met mooie pasfoto). Na enig gezoek kwamen we bij Angkor wat aan. Omdat de drukte meeviel zijn we maar naar binnen gegaan

Blijft een schitterende tempel met meterslange muurbeeldhouwwerk van vooral oorlogen.

Nog gelucht bij een eettentje tegenover Angkor Wat. Schrikbarende prijzen op die toplocatie. Eten wel 5 dollar. Daarna even doorgefietst naar het volgende tempelcomplex.

Daar stond een wandeling aangegeven naar wat minder bekende tempels dus die hebben we maar gedaan.

Om half vijf wilden we nog van een zonsondergaan bovrn op een tempel gaan genieten, maar dat idee was niet echt origineel. Boven was het al druk en op onze terugweg kwamen we nog honderden mensen tegemoet die ook wilden genieten van de zonsondergang. Terug naar het hotel waar José even kon afkoelen in het zwembad voor onze hotelkamer.

Na een warme douche langs het riviertje bij een van de vele eettentjes gegeten en gedronken.
Al met al een prachtige dag met blauwe luchten en een graadje of 34 afkoelend tot 22 graden in de nacht. Gelukkig hebben we hier wel een stille airco.

Siem Reap dag 3 , 29 januari

Weer met de fiets op tempel tour.

Begonnen waar we gisteren gebleven waren, bij angkor tom. De eerste tempel was bizar druk met groepen touristen. Dus snel naar wat rustiger oorden gelopen. Aangezien we nog steeds niet ziek zijn weer bij een eetstalletje gegeten. Knap dat ze nog heerlijke gerechten kunnen maken zonder stroom.

Om 2 uur droogde de toeristenstroom behoorlijk op en konden we zonder gedrang de bekendere tempels ook bekijken.

Bij de laatste tempel, die van tomb raiders , was het weer tour group na toergroep. Dus snel wegwezen naar een obligatoire foto.

Was ook meer dan voldoende geweest na 6 uur tempels bekijken. Fikse terugweg van 15 km fietsen en weer op tijd voor het zwembad en happy hour bij het hotel. Bij een ander straattentje langs de rivier gegeten.