Reis Spanje¨ voorjaar 2023
Home  << Week 2

Week 3

Malaga, dag 2, 23 februari

Op terras kunnen ontbijten bij de haven. Naar Hotel California gelopen en in gecheckt. Vanaf daar een wandeling PR A 119 begonnen. Die ging eerst naar het Castillo de Gibralfaro. Daarna gingen we onder de autoweg door naar een mooi bos. De weg bleef maar stijgen tot we op 650 meter zaten Het was de bedoeling ergens de route af te korten maar helaas was alles prive terrein.

Na 15km klim waren we ongeveer op de helft en we hoopten dat we nu rustig naar beneden mochten lopen. Helaas bleek dat we de komende 10 km in een bijna droge rivierbedding moesten lopen. Het was al 17:00 en het eind was nog lang niet in zicht. Wel een groot gesloten hek waardoor we nog meer moesten omlopen. Gelukkig vonden we nog een weggetje dat omhoog liep van de rivier weg dat weliswaar steil was maar waar we wel konden doorlopen. Ook hier had iemand een hek gezet maar daar konden we net langs kruipen. Om 6 uur kwamen we weer bij de bewoonde wereld aan en een half uurtje later vonden we een bus die voor ons hotel stopte. Na 31 km even bijkomen in het hotel.

Malaga, dag 3, 24 februari

Voor de variatie weer een nieuw hotel. Vandaag naar een oude botanische tuin 5 km uit het centrum . Snel de bus er naar toe gevonden en binnen een half uurtje waren we er. Het is een heel groot complex met veel verschillende delen. Het grootste nadeel is de ligging naast een grote snelweg Geen sprake van rustig genieten dus terwijl er wel veel te zien is.

Terug na 3 uur, weer met de bus, nog even naar het strand waar de zon zijn best deed Omdat we wisten dat er lekker bier te krijgen was in de binnenstad daar naar toegelopen en een rochefort 8 en een St. Bernardus wit gedronken. Ook nog even cultureel gedaan

Na deze lekkernijen weer ingecheckt bij het hotel en voor de variatie Indiaas gaan eten.

Malaga naar Antequera, 25 februari

Aangezien het weer zaterdag is gaan de hotelprijzen met meer dan 50% omhoog. In Antequera vallen de prijzen nog mee dus met de trein daarheen. Halfuurtje met de trein en we proberen naar de stad te lopen maar de spoorovergang is hermetische gesloten. Iets verderop kunnen we over het spoor toch nog oversteken ondanks meerdere waarschuwingen dat dat niet mocht. Het stadje ligt er ietwat verlaten bij maar we kunnen de bagage bij het hotel achterlaten. De dolmen zien er mooi uit, anders dan in Nederland liggen ze onder de grond. De tweede site was wat moeilijker te vinden masr een buschauffeur heeft ons de weg gewezen.

Het Moorse fort is ook nog in zeer goede staat en bijhoorlijk groot.

Het was weer ouderwets koud dus we waren blij dat we een irish pub vonden die heerlijk warm was en die voldoende bier had om uitdroging te voorkomen.

Antequera naar Sevilla, 26 februari

Vandaag met de taxi naar de Tocal, een heel apart gebergte 20 km van Antequera. Het is zeer bewolkt en de bergen liggen in de wolken.

Gelukkig klaarde het langzaam wat op .

Heel mooie wandeling met uitzichten dus. Na 2 uur hadden we de langste uitgezette wandeling klazr en stond de taximevrouw al te wachten. We hebben de trein naar Sevilla geboekt dus vragen we of de taxi naar het station wil rijden. Dat station lijkt meer dan 20km verder te liggen dus dat was een duur grapje. Om half 4 zijn we in het zonnige Sevilla. Eerst een terrasje daarna naar het hotel gelopen.

Wat later weer in de zon op een terras. Sevilla lijkt een heel mooie stad met veel oude gebouwen en kerken. Syrisch gegeten maar de groenten waren zo aangebrand dat we de rekening niet hoefden te betalen.

Sevilla dag 2 , 27 februari

Dagje sightseeing Sevilla. Alle bekende en ook een groot aantal onbekende gebouwen bekeken. De rij voor de cathedraal voorspelde niet veel goeds dus die hebben we alleen van de buitenkant bekeken.

Verder geluncht bij een indiaan, gedronken op een zonnig terras in een park en later zeer lekker tapas gegeten.

Sevilla dag 3, 28 februari

Vandaag naar Dos Hermanas gewandeld. Een wandeling van 18km die niet bijster boeiend was. Het dorp bleek een stad te zijn die bijna helemaal nieuw aangelegd is. Omdat we anderhalf uur moesten wachten op de trein terug zijn we toch nog in een gezellig oud deel van de stad beland. Daar op een terras tapas gegeten, was weer stralend weer.

Terug in Sevilla in een park gezeten. En weer het dagelijkse biertje gedronken. Later weer tapas.

Sevilla naar Madrid, 1 maart

Ontbeten in Sevilla en nog wat rondgelopen.

Met de trein naar Madrid, om 11:45 vertrokken en al om 14:30 in Madrid. Ingecheckt in hotel en stad bekeken, weer afschuwelijke hoeveelheid kerken We hebben er een stuk of 4 bekeken. Stad kwam toch nog bekend voor van vorige keer. Zonnig weer dus op terras kunnen zitten. Het Prado is vanaf 18:00 gratis dus om dat tijdstip liepen we vanuit het park naar het Museum. Er stond een rij van wel 100 meter dus we zijn maar in een kroeg wijn gaan drinken en de topstukken van het Prado op internet gaan bekijken. José had honger dus we zijn vroeg bij een indiaan gaan eten. We waren de enige klanten maar het eten was prima.

Madrid naar Tarragona, 2 maart

Met de sneltrein naar Tarragona om 10 uur

Het tgv station van Tarragona ligt helaas 15 km van de stad dus we moesten wachten op de bus die te laat was. Een uur later kwamen we in Tarragona aan. Leuk hostel met zeer enthousiaste eigenaar die alles wilde uitleggen, wij wilden alleen eten. Dat kon gelukkig op 5 minuten afstand in een lokaal café. Daarna de pier helemaal afgelopen en naar de oude stad gelopen. Was mooi maar we waren meer geïnteresseerd in wijn op het terras. De cathedraal was dicht dus we konden hem/haar vanaf het terras bewonderen.

Heerlijk weer in een stad te zijn zonder hordes toeristen.

Tarragona dag 2, 3 maart

De goden zijn ons welgezind, blauwe lucht en relatief warm. Weer naar de cathedraal gelopen en deze zelfs bezocht. Was mooi en afwisselend.

Het amphitheater ligt mooi naast de zee, binnen zijn veel schoolklassen dus we hebben het bij de buitenkant gelaten.

Daarna hebben we een zeer zonnige wandeling gemaakt naar La Mora gemaakt. Een kust pad dat 18 km via smalle paadjes langs de zee liep.

Bij la Mora aangekomen om 5 uur lekker bij een strandtent enige biertjes gedronken in de zon en weer met de bus terug naar Tarragona. Gegeten bij een Italiaans restaurant die wel een vegetarische spaghetti wilde maken.

Tarragona naar Parijs, 4 maart

Weer mooi weer zelfs buiten in de zon kunnen ontbijten.

Nog een uurtje rondgelopen en de trein naar Barcelona genomen. Het station in Barcelona was weer behoorlijk chaotisch. Eerst bagagecontrole, kaartcontrole en daarna lang in de rij staan om het perron op te mogen. De trein vertrok stipt op tijd en kwam ook volgens de geplande tijd aan. De Metro naar gare du nord was snel gevonden. Het hotel is 5 minuten lopen, om 10:00 konden we in een dichtbijgelegen restaurant nog eten.

Parijs naar Nijmegen, 5 maart

Na een croissant in een lokale kroeg veel te vroeg bij het station.

Alle treinen waren op tijd, we kwamen toch pas om 4 uur aan Jeroen stond te wachten. Wederom een geslaagde vakantie alleen de temperatuur was wat laag. Gelukkig veranderde dat toen we verder naar het zuiden/westen gingen.