Reis ¨ najaar 2023
Home  << Week 3>> Week 5

Week 4

Porto Covo naar Lissabon , 11 oktober

De eerste bus naar Lissabon gaat pas vrij laat zodat we pas heel laat in Faro zouden aankomen. Daarom besloten toch maar in Lissabon te overnachten. De busreis ging voorspoedig en we waren al voor 13:00 in Lissabon. Metro gezocht en naar Baixa Chiado gegaan. Vanaf daar naar het museum van oude kunst gelopen. Mooi museum met, heel verrassend, oude kunst en een leuk terras dat een uitkeek over de Taag. Ze hadden zelfs een Jeroen Bosch.

Na inchecken nog de stad in gegaan die leuker leek als we in gedachten hadden. José was weer blij met een gesloten kerk.

Later weer goed indiaas gegeten met een fles rode wijn.

Lissabon naar Lagoa , 12 oktober

Met Annelies en John afgesproken om hun huis te bekijken. Vroeg op het station om de trein naar Tunes te halen. Vreemd genoeg staat de trein, die om 10:14 zou vetrekken om 10:10 nog niet vermeld op de monitoren . Alleen treinen van voor 9 uur stonden we op. Om half elf werd aangekondigd dat de trein van perron 4 zou vertrekken. Daar aangekomen geen trein. Na 10 minuten kwam er een trein, maar die was van een andere trein maatschappij. José wist nog rennende een stressend brits echtpaar uit de trein te halen die ook richting Tunes moesten. Na nog 7 treinen met de verkeerde bestemming te hebben zien vertrekken kwam eindelijk de goede trein bijna anderhalf uur te laat aan. Door deze vertraging konden we de aansluiting in Tunes niet meer halen. Gelukkig bood John aan ons dan in Tunes op te halen . Zo konden we toch nog op een redelijke tijd met de auto in Lagoa aankomen.

Het huis bewonderd en nog een wandeling naar de kust gemaakt.

Later heerlijk gedineerd en op tijd naar bed.

Lagoa naar Faro , 13 oktober

Na een uitgebreid ontbijt naar het busstation van Lagoa, 1 uurtje van de villa. Daar kwam de bus naar Faro net aanrijden. Gelukkig was onze achtergelaten bagage nog aanwezig in het hotel in Faro Ingecheckt bij een nieuw hotel omdat het hotel met onze bagage vol was. We wilden daarna naar natuurgebied naast het strand van Faro gaan maar de bus was net vertrokken. Heel toevallig zagen we een bootje liggen dat ook naar het strand voer. Daar dus maar ingestapt en om 4 uur weer op het strand.

Mooie wandeling gemaakt in een watergebied vol met flamingos en andere watervogels.

Terug weer de bus naar Faro en daar voor de variatie Indiaas gegeten. Helaas is het weer ongeslagen, geen zon meer en maar hoogstens 24 graden .

Faro naar Tavira, 14 oktober

Gelukkig is het weer vandaag al vanouds. Al vroeg met de trein naar Tavira, een halfuurtje maar. Bagage bij het hotel gedumpt en gaan wandelen bij de zoutpannen. Mooie wandeling met veel vogels en veel modder. Het heeft schijnbaar flink geregend en de paden zijn heel nat Onze schoenen leken wel twee keer zo hoog door de aangekoekte modder.

Helaas was het geen rondwandeling zodat we na 10 km maar teruggelopen zijn. Terug in Tavira ingecheckt en het dorpje bekeken. We waren er al eerder geweest dus veel dingen kwamen bekend voor. Op terras langs de rivier wat gedronken en later buiten gegeten.

Tavira dag 2, 15oktober

Omdat de bus naar Sevilla vandaag volledig vol is moeten we in Tavira blijven, wat op zichzelf geen straf is. Na een ontbijt buffet dat we op terras konden nuttigen de eerste boot naar het strand op het schiereiland Isla de Tavira genomen. In het begin was het redelijk bewolkt maar het klaarde steeds meer op. Tot twee uur op strand gelegen alleen José heeft zich in het water gewaagd.

Verder gewandeld op het eiland en via een brug , waar ook een treinje voor wat minder mobiele toeristen liep, terug gelopen naar Tavira. Weer buiten op een terras bij de rivier gedronken en gegeten.

Tavira naar Sevilla, 16 oktober

Helaas vertrekt de bus pas om 13:15. Dus eerst uitgebreid ontbijtbuffet bij het hotel. Daarna vrijwillig een supersaaie kerk bezocht, een kasteelruïne beklommen en nog wat gelopen.

Om half een op het busstation. Beetje beangstigend dat er om 13:00 nog geen medepassagiers waren. Natuurlijk weer niemand aanwezig op het busstation die informatie kon geven. Om half 2 kwamen 1 chauffeurs van een andere maatschappij die ons verzekerden dat we goed zaten. Inmiddels had ik via maps gezien dat de bus in Lagos begon dus het geringe aantal wachtenden was verklaarbaar. Om kwart voor twee kwam de juiste bus aanrijden en 2 uur later waren we weer in Sevilla waar we de klok weer 1 uur vooruit moesten zetten. Binnen een klein half uur waren we bij ons hotel waar we met een onbekende code bij een onbekende kamer moesten inchecken. Na een telefoontje met de eigenaar kregen we de nodige informatie. Daarna weer de stad in, kwam niet echt bekend voor. Pas bij de cathedraal wisten we waar we waren.

Weer ouderwets lekkere tapas gegeten in een kroegje vlak bij het hotel

Sevilla naar Cadiz, 17 oktober

Vandaag had de trein maar een half uurtje vertraging en kwamen we voor 2 uur aan in Cadiz. Het hotel was 5 minuten lopen vanaf het treinstation. Hoewel het een gewone dinsdag is zaten alle terrassen helemaal vol Weer flink stuk gewandeld door de stad. De eerste regenbui dwong ons in de Cathedraal te gaan schuilen. Weer entreegeld betaald maar de kerk was het wel waard en zoals gezegd regende het. De beklimming van de toren was inbegrepen, dit keer geen trappen maar een schuin oplopende gang.

Verder een mooi oud fort en veel mooie straatjes. De tweede bui joeg ons veel te vroeg de kroeg in. Gedineerd bij een chinees om de hoek, de goedkoopste maaltijd ooit.