Reis Colombia 2022 Week 7
Home  << Week 6

Week 7

Taganga dag 2, 29 maart

Weer snorkelen op Playa Grande. We zijn al om 9:15 op het strand lekker rustig nog. helaas veranderde dat snel heel veel mensen met heel veel geluid. Wel weer mooi gesnorkeld. Veel verschillende soorten vissen. Om 3 uur hielden we het voor gezien maar we moesten bijna een uur wachten voordat we de boot terug hadden.

Lekkere biertjes gedronken aan het strand en bij Baba Ganoush Italiaans gegeten.

Taganga naar Cartagena, 30 maart

Na ontbijt aan taxichauffeur gezegd dat we naar Cartagena wilden. Hij heeft ons keurig naar een obscuur straatje gebracht waar de minibus naar Cartagena binnen 10 minuten vertrok. Vijf uur later waren we in Cartagena, het hotel was niet ver van de stopplaats van het busje. Rondgelopen in het oude centrum, kwam ons nog verrassend bekend voor. We konden zomaar de haven vinden waar we de boot tickets naar Isla Grande konden kopen. Daarna weer geld gehaald, op het eiland is geen ATM en alles moet cash betaald worden. Terug naar het hotel om te douchen ( José) met koud water. Daarna nog in mooie binnenstad gelopen en daar de gebruikelijke consumpties genuttigd.

Cartagena naar Isla Grande, 31maart

Om 8 uur bij de haven. De boot vertrekt pas om 9:20 maar hij is wel snel om 10 uur zijn wel al bij de pier. Er is geen gemotoriseerd verkeer op het eiland dus we moeten naar het huisje lopen. Gelukkig is het nog geen 10 minuten lopen. Omdat het huisje nog niet klaar is lopen we door naar het strand. Daar ontbeten en twee bedjes gehuurd. Lekker gelezen in de schaduw op een relatief rustig strand. Na 2 uur vertrekt iedereen en hebben we het hele strand voor onszelf. Later naar het enige dorp van het eiland gelopen om daar bier en pizza tot ons te nemen.

Isla Grande dag 2, 1 april

Goed geslapen en prima ontbijt. We hebben het eiland verkend en toch nog 11km kunnen wandelen. Stukken droog bos afgewisseld met mangrove. Een paar ibissen gezien en wat leguanen. Na het wandelen naar het strand, daar geluncht en aan zee gelegen. Het was behoorlijk bewolkt dus we hoefden geen bedjes te huren. Om 5 uur weggejaagd door hevige jeuk, waarschijnlijk van kleine vliegjes.

Isla Grande dag 3, 2 april

Rustige dag vandaag. Wat gewandeld om een beter strand te vinden maar bij de meeste stranden te harde muziek. Weer terug naar het strand van gisteren. Is wel rustig maar regelmatig meren er boten aan die keiharde muziek aan hebben staan. Toch nog tot 4 uur volgehouden met lunch en drinken. Om 7 uur hebben we een afspraak om naar bioluminescent plankton te gaan kijken. We worden opgehaald om na een wandeling van 15 minuten in een kano naar de kust te gaan. Daar moest ik met mijn duikset onder een vlonder zwemmen om daar flink te spartelen. Ik zag een beetje licht opgloeien bij mijn tenen en voeten maar dat was alles. Niet de moeite waard dus Gelukkig was de lokale pizza wel lekker.

Isla Grande naar Cartagena, 3 april

Via Whatsapp bericht gehad van de boot maatschappij dat de boot om half twaalf vertrekt.

Laat dat nog kloppen ook. Helaas klopte het verhaal dat het een directe boot was niet. Na een halfuur meerde de boot aan bij een overvol strand bij Baru. De kapitein vertelde dat we hier 3 uur mochten blijven. We konden geen ander vervoermiddel vinden dus maar lijdzaam gewacht.

Om 3 uur vertrokken we weer met een tamelijk wilde zee.

Een klein uurtje verder waren we in ons hotel in Cartagena. Een beetje rondgelopen en bij een leuk pleintje gedronken en gegeten.

Cartagena naar Tolu, 4 april

Nog 4 dagen in Colombia. Te veel om in Cartagena te blijven. Dus naar Tolu, een klein plaatsje op 2,5 uur afstand. We kwamen om 1 uur aan en pakten een tuktuk naar het hotel. Het is erg bewolkt dus blijven we maar dicht bij het hotel. Vegetarisch eten blijkt hier moeilijk te zijn. Niemand kan vegetarisch koken zeggen ze al hebben ze groenten eieren en rijst. Dus maar een frietje gegeten. José heeft weer kunnen zwemmen en n het zwembad.

De zee is niet uitnodigend om in te springen. Wel om een biertje te drinken en dat doen we dan maar.

Ook dit dorp wordt weer overheerst daar zeer luide slechte muziek. We vinden wel nog een pizzeria zodat we wel wat te eten hebben.

Tolu dag 2, 5 april

We hadden met een tuktuk chauffeur afgesproken dat hij ons om 9 uur af zou komen halen om naar een mangrove reservaat te brengen. Keurig op tijd was hij bij ons hotel. Het was een mooie boottocht van anderhalf uur. Lekker rustig met een boot zonder motor.

Dezelfde man bracht ons weer terug. Daarna naar het strand. Na een halfuurtje lopen eindelijk een rustig strand , geheel verlaten dus. Helaas niet helemaal verlaten, toen ik even alleen verderliep voor een foto werd mijn tefoon die naast José lag weg gepakt door een jongen. Gelukkig hadden de mensen die in een huis aan Zij belden de politie en vertelde hun wie de dader was De politie trof de jongen niet aan in zijn ouderlijk huis maar ze zouden terug gaan en daarna contact met ons opnemen in ons hotel. Daar hebben we zitten wachten maar geen politie te zien.

Tolu naar Cartagena, 6 april

Om 9 uur met dezelfde tuktuk naar het busstation De bus stopte op het busstation in Cartagena meer dan 20km uit het centrum. Een taxi bracht ons naar hetzelfde hotel. Weer naar de oude stad gegaan een museum voor moderne kunst bekeken en weer speciaal bier en pizza op een plein.

Cartagena naar Schiphol, 7 april

Naar het oude fort gelopen. We hebben daar door het fort en de ondergrondse gangetjes gelopen en het uitzicht bewonderd. Nog wat door Cartagena gelopen en een biertje gedronken. Op tijd naar het vliegveld en daar met vertraging vertrokken naar Schiphol.