Reis Colombia 2022 Week 5
<Home  << Week 4>> Week 6

Week 5

Mompos dag 2, 15 maart

Rustig dagje vandaag. Fiets gehuurd bij hotel maar fietstocht niet echt mooi, veel verkeer en weinig te zien.

Van hotel gewisseld. We gaan naar een oud koloniaal gebouw met een zwembad. Het is zo warm dat ik ook in het zwembad spring.

Mompos naar Santa Marta, 16 maart

Om 8:30 zou een transfer auto komen om ons naar Santa Marta te brengen. Nog even goed ontbeten bij hotel en wachten. Om 9:00 nog niemand geweest, na twee telefoontjes kwam ineens een minibus aanzetten. Bleek toch niet zo privé transfer te zijn. Bijzonder smerig busje met 16 personen. Toch al ietwat geïrriteerd gevraagd of een van de medereizigers zijn mobiel die weer keihard vreselijke smartlappen Afspeelde zacht wilde zetten. In eerste instantie wilde hij dat niet maar we hebben daarna geen last meer gehad van de muziek. De reis duurde natuurlijk weer langer als beloofd. Na 7 uur min of meer constant rijden kwamen we in Santa Marta aan. Een taxi bracht ons snel naar het hotel. Gelukkig konden we op een terrasje bij de haven bijkomen en iets later bij een Aziatisch restaurant weer goed eten.

Santa Marta naar Taganga, 17 maart

Eerst even ontbijten aan de haven. Daarna naar het Museo de Oro waar we weer bijgespijkerd werden over de geschiedenis van de oude inheemse volken En over Bolivar die ooit in Santa Marta begraven werd.

Nog wat andere pleinen en kerken ( José) bekeken en in het hotel een taxi naar Taganga besteld. Binnen een kwartier waren we er. De chauffeur hielp bij het zoeken van het gereserveerde appartement. Dat appartement was minder mooi dan we verwacht hadden. Dus voor morgen een nieuw hotel geregeld. Leuk vissersplaatsje met wel veel (inlandse) toeristen. Lekker gezwommen en later, toen we door de politie van het strand gestuurd werden goed gedronken en vegetarisch gegeten in een strandtent.

Taganga dag 2, 18 maart

Zelf ontbijt gemaakt en naar ander hotel verhuisd. Naar het strand en daar de boot naar Playa Grande genomen. Klinkt heel wat maar het was maar 8 minuten vaartijd. Heel druk strand, het was de bedoeling van de mensen om direct vanuit de boot naar een vreettent te gaan en weer terug. Dat deden we dus niet. Naar het uiteinde van het strand gelopen en daar twee stoelen gehuurd. Drie keer gaan snorkelen, er zat veel mooie vis en ook nog wat koraal.

Weer terug met de boot na 6 uur strand. Gauw een biertje gedronken, een nieuwe Simkaart gekocht, douchen met lauw water en weer terug naar de haven voor het avondeten.

Taganga naar Minca, 19 maart

Wilden met taxi naar Santa Marta om daar busje naar Minca te nemen. De chauffeur overtuigde ons dat het beter was om met hem naar Minca te gaan. was maar €2 duurder dan met busje. we waren dus al vroeg in Minca. We konden direct in het hotel terecht dus spullen weggezet en weer gaan lopen. in eerste instantie naar een waterval maar die leek erg druk dus eerst een omweg gemaakt. De route op Guru klopte niet meer dus halverwege moesten we omkeren. Mooie wandeling van 20km , maar helaas waren er veel motoren die ook gebruik maakten van het wandelpad. In het dorp veel toeristen en een kerkje.

Paar plaatselijke biertjes gedronken en Arabisch gegeten bij een Syriër.

Minca dag 2, 20 maart

Omdat het vandaag zondag is en dus heel druk gaan we een wandeling maken die niet zo bekend is. Mooie wandeling veel bergop alleen op het laatst flink omlaag naar een riviertje dat we moesten oversteken. Na de rivier kwamen we op een route naar een waterval. Ongelooflijk veel mensen en heel veel motoren die tussen de mensenmenigte door reden. Snel omgekeerd en dezelfde wandeling terug gedaan. Ik voelde me niet lekker dus ik heb de resterende dag in bed doorgebracht.

Minca dag 3, 21 maart

We waren klaar om naar een hotel bij het Tayrona park te gaan toen José door haar rug ging. Omdat zij nauwelijks nog kon lopen moesten we nog in Minca blijven. Het hotel konden we nog annuleren . Ik ben nog wel even gaan wandelen, een heel steile weg naar een paar mooie uitzichtpunten.