Reis Colombia 2022 Week 1
Home  << Week 2>> Week 4

Week 3

Manizales dag 2, 1 maart

Vroeg opgestaan om weer vogels te bekijken. Nog niet echt wakker toen ik een toekan zag, daarna nog veel meer vogels

Daarna met de bus naar de stad gegaan. José was tevreden met twee kerken.

Ik had nog een park ontdekt Ecoparque the Arenillo Alcazares. We konden er naartoe lopen vanaf de stad. We waren de enige bezoekers vertelde de medewerker bij aankomst. Er was 3 km aan wandelpaden die we allemaal gelopen hebben. Niet heel veel vogels gezien maar was mooi park. Dezelfde medewerker belde een taxi en gaf het adres van een vegetarische restaurant. Het eten was zo lekker dat we ook nog twee maaltijden meenamen voor het diner thuis. Terug met de taxi naar het huisje.Later op de avond gewikkeld in een deken buiten gegeten.

Manizales naar Medellin, 2 maart

Toen we wakker werden regende het nog dus maar wat later opgestaan. Nog even vogels gespot terwijl José probeerde ontbijt te krijgen van een chagrijnig meisje.

Met de taxi naar het busstation waar de bus binnen 5 minuten vertrok naar Medellin. Het bleek alleen geen bus te zijn maar een grotere auto voor 7 passagiers. Na veel wachten bij wegafsluitingen en asociaal weggedrag van onze chauffeur kwamen we in vijf en half uur aan in Medellin.

Weer een taxi naar hetzelfde hotel als 3 jaar geleden. Al snel een kroeg gevonden met lekker bier en later een goed Indiaas restaurant. Het weer is weer aangenaam, in T-shirt buiten kunnen drinken en eten.

Medellin dag 2, 3 maart

Op internet een rondwandeling gevonden die we vandaag willen gaan lopen. Eerst de was afgeleverd bij de receptie. Daarna me taxi naar startpunt. We hadden het idee dat Medellin een vreselijke stad was maar nu met een zonnetje en een temperatuur van 25 graden bevalt de stad wel. Mooie dingen te zien en de meeste kerken dicht.

Deze dus niet. Het Museo de Antioquia is mooi met weer veel Botera die hier geboren is. Buiten staan ook veel beelden van hem.

Het oude treinstation is ook mooi. Bij de plaza de Bolivar wordt het wat minder veel verslaafden en daklozen. Snel een afkorting genomen en de twee resterende sights bekeken.

Terug via cabify een taxi besteld. Dat ging niet heel soepel, we moesten een politievrouw vragen om de teksten van de chauffeur te beantwoorden. Uiteindelijk lukte het toch nog. Nog geen minuut in de taxi en het begon te stortregenen. Weer buiten een pint witbier en een stout gedronken na afloop van de bui. Een andere indiaan geprobeerd die wel lekkere naan had.

Medellin dag 3, 4 maart

Vandaag naar park Arvi. Eerst twee metro's daarna de kabelbaan naar San Domingo. Daar weer overstappen op de kabelbaan naar pak Arvi.

Na een uurtje het park bereikt. Toen we daar vertelden dat we terug wilden lopen naar Medellin werden we vreemd aangekeken. Het was veel te gevaarlijk om dat te doen. Veel te rustige paadjes en je weet maar nooit waar een messentrekker loert. De enige optie was een wandeling van 3 km. Niet dat we eigenwijs zijn maar dat leek ons te weinig. Op Guru een andere wandeling gelopen die wel in het park zelf liep van ongeveer 10 km. We waren nog niet terug of het begon te regenen. Bij de kabelbaan gegeten en weer terug naar Medellin met kabelbaan ben metro. Weer bier gedronken, wegens aanhoudende stortregen moesten we wat meer bier drinken. Toen het weer droog was zijn we Libanees gaan eten, zeer smakelijk.

Medellin dag 4, 5 maart

We werden wakker van het geluid van regen. Dus rustig opstaan en ontbijt. Nog even gewacht en het werd droog. Vandaag willen we naar de botanische tuin. Weer de metro, die hier bovengronds gaat, in en snel waren we er. Het is meer een park met veel bomen. De zon is inmiddels ook weer terug.

Omdat we nog tijd over hadden zijn we naar het nabijgelegen planetarium gegaan. Het was geen echt planetarium maar meer een interactief museum. Wel interessant maar niet heel veel te zien. Vlak bij het hotel wat gedronken en José heeft nog in het bubbelbad van het hotel gezeten.

Bij de Vietnamees pad thai gegeten.

Medellin naar Doradal, 6 maart

Weer regen vandaag. Gelukkig konden we direct vanuit de taxi vertrekken met een grote bus naar Doradal. Binnen 4 uur waren we er. Het dorp lijkt absoluut niet op de mooie foto's van Internet. Het is weer 30 graden. Het hotel is wel mooi en we kunnen naar het zwembad van een dichtbij gelegen hotel. Na de pizza in een tropische bui naar huis.

Doradal dag 2, 7 maart

Met de tuk-tuk naar Rio Claro een reservaat rondom een rivier. Was verder dan we dachten. Meer dan 17 km maar de tuk-tuk viel mee. Een heel mooi gebied met uitgesleten rotsen en grotten. Normaal zijn daar veel activiteiten zoals raften maar vandaag waren er maar twee medebezoekers.

Drie uur gewandeld, tuk-tuk gebeld en weer naar Santorini. Een project van Escobar die hier in de buurt ook zijn haciënda had.

Weer geld gekregen uit de automaat en goede informatie over de reis van morgen. Eerst zou er alleen een bus om 16:00 vertrekken maar we kunnen al eerder naar een andere plaats waar veel bussen doorgaan.