Reis Costa Rica 2022 Week 4
Home  << Week 3>> Week 5

Week 4

Uvita golfito, 28 januari

Om 11 uur de bus naar Golfito. De eerste niet stopbus van de vakantie. Om 13:30 al in Golfito. Huisje valt in eerste instantie tegen, dichte poort met tralies en prikkeldraad. Duurste kamer tot nu en we weten niet waarom. Rustig dorpje heel mooi gelegen aan de oceaan maar helemaal niets te doen. Restaurant gevonden voor de lunch met zowaar vegetarische gerechten. Daarna doorgelopen naar de haven om te kijken hoe laat de boot morgen gaat. Op de terugweg een Duvel gedronken bij het enige hotel dat een terras aan het water had.

Daarna in een ander restaurant langs de weg maar met mooi uitzicht op de zonsondergang wat gedronken en gegeten.

Golfito Puerto Jimenez, 29 januari

Om 7:00 met de taxi naar de haven. Alle ontbijt tentjes waren nog dicht, zo ook de kaartjes verkoop voor de boot. Het werd steeds drukker een hele groep Franse toeristen ging ons voor, die hadden al kaartjes. Gelukkig kwam om 7:30 een verkoper die nog twee kaartjes had. Om 8 uur vertrok de boot.

Een halfuurtje later kwamen we in een andere wereld. Een terras om te ontbijten zomaar aan zee.

Een fikse wandeling gemaakt eerst langs de weg en terug via het verlaten strand.

Hotel kamer in hoofdstraat lijkt goed heeft airco en zelfs een warme douche. Lekker gegeten bij een andere strandtent.

Puerto Jimenez dag 2, 30 januari

Vandaag een tour geboekt ($150) om de omgeving te bekijken met een gids. Om 5:30, net een beetje licht, bij de bakker ontbeten.om 6 uur stond de tourgids voor de deur. Het eerste deel was heel mooi heel veel vogels, apen en luiaards gezien. Daarna naar een waterval. Na de waterval gingen we lunchen in een natuurreservaat. Bleek bij de broer van de gids te zijn die midden in het reservaat woont. Bleek ook einde tour te zijn even een stukje lopen naar het huis en weer terug. Merendeel was auto.

Daarna nog even naar het strand een boekje gelezen en een biertje gedronken.

Later weer goed gegeten tijdens een tropische regenbui.

Puerto Jimenez dag 3, 31 januari

Rustige dag uitgeslapen fiets gehuurd en ontbeten bij een soda. Temperatuur is zoals altijd ongeveer 34 graden alleen gelukkig vaak bewolkt. Stukje gefietst op de, onverharde, hoofdweg. Een zijweg ingeslagen maar deze ging zo steil omhoog dat we maar zijn gaan wandelen. Was mooie wandeling en na 10km blij dat er een vrachtwagen aankwam die ons kokosnoot aanbood ( om te kopen). De kokosnoten opgedronken en ook het vruchtvlees helemaal opgegeten.

Daarna naar een volkomen verlaten strand gefietst en daar genoten van de stilte totdat een paartje papagaaien een einde aan de stilte maakten.

Terug naar huis gefietst en onder lauwe douche het zand weer afgespoeld. Daarna weer de bekende routine van biertjes in de strandtent en eten in het restaurant tijdens een tropische regenbui.

Puerto Jimenez naar Drake Bay, 1 februari

De bus naar La Palma vertrok om 9:40 vlak naast ons hotel. Hij kwam mooi op tijd aan maar helaas kwam het kleine busje naar Drake pas om 11:00 opdagen.

Om 2 uur hadden we de spullen bij het hotel gedumpt en konden we de omgeving gaan verkennen. We dachten even wat middageten te bestellen maar dat bleek niet zo eenvoudig. Het duurde een uur voordat we wat frieten met salade en een smoothie op hadden. Drake is veel toeristisch dan we verwacht hadden. Maar er loopt een mooie trail langs het strand die we morgen kunnen gaan lopen.

Drake Bay dag 2 , 2 februari

We moeten weer verkassen het huisje is gereserveerd. Gelukkig konden we al om 9 uur in een nieuw huisje terecht ( nog goedkoper 28$). Daarna de strandroute gelopen. Bleek vaak door het oerwoud te gaan dus José had wat probleempjes met haar sandalen. Ongeveer 18 km gelopen was weer mooi met apen en papagaaien.

Op het strand gelegen zagen we ineens heel veel boten met mensen er in ronddobberen. Met de verrekijker zagen we een fontein van water. Even later kwam een walvis boven water. Later nog een andere. We konden de kop goed zien. Weer aan het bier, José heeft de imperial light ontdekt.

Drake Bay naar Uvita , 3 februari

We hebben allebei geen zin in San Jose daarom besloten om eerst terug naar Uvita te gaan. Om half acht vertrok de boot naar Sierpe. Na een uurtje relaxed varen over de oceaan en mangrove bossen kwamen we in Sierpe aan. Daar stonden al veel gedeelde taxi's te wachten. Onze chauffeur wilde wel doorrijden naar Uvita samen met nog drie meisjes die ook die kant uit moesten.

Om 10 uur waren we weer in Uvita. Eerst lekker ontbijt daarna naar Rana lodge Na alle spullen gedumpt te hebben naar het strand gegaan. Ben, toen vloed begon, gaan snorkelen. Slecht zicht maar wel veel vis gezien. Water was heel warm. Toen ik terug wilde gaan bleek dat de vloed wel erg hoog gekomen was. Moest bijNa 1 kilometer zwemmen om weer aan land te komen. Ook om daarna van het strand weg te komen moesten we tot over ons middel door het water. Avondeten bij de falafel tent vlak bij. Was goed.