Reis Costa Rica 2022 Week 3
Home  << Week 2>> Week 4

Week 3

Puntarenas Paquera, 21 januari

Heerlijk kunnen uitslapen, de ferry naar Paquera vertrekt pas om 10 uur. Rustig ontbeten een rondje gewandeld en naar de ferry. Om half 10 al behoorlijk vol met mensen maar er moesten nog veel auto's mee. Om half elf vertrok de ferry, mooie tocht over een rimpelloze Pacific

Zitten in een huisje bij Mapi's cabinas. Aan de rand van het dorp. Ze probeerden ons een tour te verkopen om oplichtende algen te zien maar we vonden het meer oplichtende touroperators. Wat rondgelopen in de omgeving en kokosnoot water gedronken. Smaakte prima beter als in Azië. Kwam rechtstreeks van de boom bij een oma die het leuk vond om met klanten te kletsen. Pizza gegeten in de buurt. José vond het schokkend dat we plastic bestek en kartonnen borden kregen maar de pizza viel niet tegen.

Paquera dag 2, 22 januari

Om 7 uur werden we opgehaald door een medewerker van Curú. Direct bij aankomst al meerdere apen te zien. Curú is een voormalige boerderij die een natuurreservaat is geworden. Mooi park leguanen een Ibis en meerdere apen gezien. Na de wandeling aan het bijbehorende strand gelegen. Toen ik even ging zwemmen werd daar direct misbruik van gemaakt door een aantal wasberen die José lastig vielen..

We zitten in een klein dorpje waar alleen pizza of vis te krijgen is dus kozen we maar weer voor pizza als avondeten. José vroeg in haar beste Spaans om echt bestek en dat kreeg ze ook nog.

Paquera naar Quebrada Ganado, 23 januari

Om 10 uur de boot terug naar Puntarenas. Weer prima overtocht zonder problemen.

In Puntarenas een taxi naar het busstation en vanaf daar snel een bus naar Quebrada Ganado. Om 2 uur kwamen we aan. Rustig dorpje met een b&b met zeer vriendelijke mensen. Direct naar het plaatselijk strandje (2 km) gelopen. Was druk met lokale mensen die een zondags dagje uit hadden. Hun belangrijkste bezigheden zijn eten, kletsen en harde muziek draaien. Bijna iedereen komt met de auto die dan ook aan of op het strand geparkeerd wordt.

Avondeten verrassend lekker bij een restaurant langs de grote weg.

Quebrada Ganado dag 2, 24 januari

Om 7 uur stond de taxi klaar voor een ritje naar national parque carara. Ondanks het vroege tijdstip was er niet veel aan beesten te zien. Wel lekker rustig. Na een uurtje of drie taxi gebeld om terug te gaan.

Om 12 uur na de lunch een wandeling gemaakt in de omliggende bergen. Was bloedheet en we moesten behoorlijk klimmen van 0 naar 600 meter. Maar wel mooi een paar keer ara's gezien maar die waren te snel weg om goed te bekijken. Op de terugweg zaten ze ineens voor ons in een boom.

Avondeten weer bij hetzelfde restaurant.

Quebrada Ganado naar Uvita, 25 januari

Om 7:20 stonden we te wachten op de bus naar Quepos, het eerste overstappunt. De soda man zei dat er geen tijd was voor een ontbijt, de bus kon ieder moment komen. Helaas bleek dat niet te kloppen, de bus kwam pas om 8:40. Geen best begin.

Bij aankomst in Quepos werd verteld dat de eerste bus naar Uvita pas om 2 uur vertrok ( het was toen elf uur). Dus rustig ontbeten bij een plaatselijke Soda. Voor de zekerheid bij een rondlopende bus chauffeur gevraagd naar de beste bus. Helaas geen bus naar Uvita, wel naar Dominical. Die dan maar genomen. Bij aankomst bij het strand van Domical bleek er tot onze stomme verbazing een bus naar Uvita klaar te staan. Uit pure verbazing liet ik mijn rode petje in de bus achter. Na een half uur kwamen om half twee we in Uvita aan. Hotel was snel lopend te vinden. Mooi hotel meteen buitenzitje. Direct gaan wandelen naar een waterval. Mooi bamboebos, toch nog 10 km kunnen lopen.

Avondeten bij een Indiaas restaurant, was heel lekker met echte naan.

Uvita dag 2, 26 januari

Ontbeten bij een soda vlakbij lekker buiten. Daarna in de taxi om naar ons tweede huisje te gaan. Was makkelijk te vinden, sleutel zat in de deur dus we konden zo naar binnen. Snel even de was gedaan.

Naar Ballena national marine Park gelopen. Mooi strand omgeven door bomen. Mooie vogels waaronder weer ara's.

Het strand had de vorm van een walvis staart en je kon ernaar toe wandelen bij eb. Er stond nog behoorlijk wat water op het tussenstuk maar we zijn hier doorheen gelopen. Totdat er allemaal vervelende stenen in het water lagen. Gelukkig bood een jongen aan mijn tas even te dragen. Helaas bleken de daaraan bevestigde sandalen los te zijn geraakt. Die waren niet meer te vinden ondanks verwoede pogingen om ze terug te vinden. Gelukkig vonden we een mini supermarkt die slippers verkocht, hoefde ik niet de hele weg naar het huisje op blote voeten te lopen. Onderweg lekker falafel gegeten. Terug bij ons huisje bleken daar ook al ara's te zitten blijft een mooi gezicht.

Uvita dag 3, 27 januari

Omdat het huisje al volgeboekt was moesten we weer verkassen. We kwamen terecht bij Arboura eco hostels. Een omgebouwde zeecontainer met een buitendouche.

We konden daar fietsen lenen en zijn daarmee weer na de watervallen gefietst.

José heeft nu wel gezwommen. Daarna hebben we nog een uurtje of wat een steil pad naar boven gevolgd. Bij Guru stond dat het tot 1000 meter hoogte zou gaan maar bij 500 meter vonden we het wel welletjes.