Reis Costa Rica 2022

Week 1

Op 6 januari vertrokken naar Ibis Schiphol

Amsterdam Alajuela

Na 11 uur vliegen in Costa Rica geland. Enorme rij bij de douane maar na drie kwartier zaten we in de taxi. Hotel kon boeking niet vinden maar na veel gezoek lukte het toch om een kamer te krijgen

Eerste twee biertje genuttigd op een terras en daarna Indiaas gegeten

Alajuela Aguas Zarcas

Gauw nog een duik in het zwembad.
Eerst nog even een Simkaartje voor Jose kopen. Helaas was dat weer een zware bevalling. Door de lange verwerkingstijd misten we de bus. Volgens Uber zou de rit naar Aguas Zarcas ook zeer goedkoop zijn dus dat maar gedaan. Helaas klopte dat niet helemaal de prijs was bijzonder hoog en werd ook nog eens via Uber zelf afgerekend. Om 13:00 waren we op de bestemming. Is een heel mooi plekje midden in de natuur. Even gewandeld, inkopen gedaan voor de borrel en het eten. Kolibries gezien alsmede een mooie pad.

Aguas Zarcas dag 2, 9 januari

Om 5:30 opgestaan om vogels te bekijken op het terras. Nadat er fruit gevoerd werd kregen we aardig wat vogels te zien.

Daarna een wandeling op het landgoed gemaakt. Even een lusje erbij naar gesloten nationaal park en we hadden er weer 16 km opzitten.
Als avondeten een pizza laten komen vanuit het dorp. De eigenaren zijn super vriendelijk en behulpzaam, af en toe iets te .

Aguas Zarcas dag 3, 10 januari

Om 6 uur opgestaan om alweer vogels te bekijken op het terras. Ook nog een toekan gezien en een luiaard die in een boom in de tuin hing. Daarna een wandeling in de buurt Gelezen in de tuin en daarna naar het dorp gelopen Daar was niet veel te zien alleen zaten er in een parkje 2 grote leguanen en een luiaard

Jan had weer heerlijk gekookt met verse spinazie uit de tuin.

Aguas Zarcas naar La Fortuna, 11 januari

Om 6 uur opgestaan om alweer vogels te bekijken op het terras. Daarna heeft Ingrid, de eigenaar, ons naar Aguas Zarcas gereden om op de bus te stappen. Dat ging voorspoedig en we hadden ook in Ciudat Quesada direct een aansluitende bus naar la Fortuna. Binnen twee uur waren we in ons hotel. Nog een wandeling gemaakt en `s avonds bij de lokale Indiaan gegeten.

La Fortuna dag 2, 12 januari

Om 7 uur ontbijt bij het hotel waarbij we vogels konden kijken die gevoerd werden. Daarna van hotel gewisseld omdat het eerste vol was. Nu zitten we bij mensen thuis die een klein appartement achter hun huis verhuren. Bijzonder vriendelijke vrouw waarbij we direct een tour naar Arsenal volcano Park geboekt hebben. We werden om 10:30 opgehaald en kregen een mooie wandeling naar de vulkaan. Ondanks dat het een grotere groep was hebben we toch kunnen genieten door helemaal achteraan te lopen. Om 16:00 waren we weer in La Fortuna. Een paar biertjes gedronken en inkopen gedaan voor het avondeten/ontbijt. Weer zelf gekookt om de kosten van de tour te compenseren.

La Fortuna dag 3, 13 januari

Snel opgestaan om naar de misty hanging bridges te gaan. De eigenaar van het hotel speelde voor taxi. Veel regen, mooie natuur en veel bruggen en weinig dieren. Na 2 uur waren we weer in La Fortuna. Nog een ander minder duur park gedaan, de bogarin trail in de middag. Was klein maar wel leuker, heel rustig en veel vogels.
Gegeten in pizzaria om de hoek.